Pradžia Naujienos

Epistolinio rašinio konkursas.

Sausio 15 dieną Ignalinos kultūros ir sporto centre vyko Tarptautinio jaunimo epistolinio rašinio konkurso vertinimo komisijos posėdis. 49-ą kartą Pasaulinės pašto sąjungos rengiamo jaunimo epistolinio rašinio konkurso šių metų tema - „Parašykite žinutę suaugusiajam apie pasaulį, kuriame gyvename“. Epistolinio rašinio konkurse dalyvavo  ne vyresni nei 15 metų mokiniai.

  Antra vieta skirta trims mokiniams – tame tarpe ir 5 klasės mokinei Augustei Urbonaitei (mokytoja Jolanta Purvinskienė). Džiaugiamės Augustės pasiekimais ir linkime sėkmės  kituose konkursuose.  

 

Daugiau informacijos galima rasti čia (http://ignalina.lt/)

Mokyklos administracija

ŠVEDIŠKAS STALAS – VIENAS IŠ MAISTO ŠVAISTYMO MAŽINIMO BŪDŲ

Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministerija informuoja, kad siekiant kuo ankstesniame amžiuje ugdyti vaikų sveikatai palankios mitybos kompetencijas visuotinis mokinių nemokamas maitinimas pradedamas teikti etapais:

nuo 2020 m. sausio 1 d. iki rugpjūčio 31 d. nemokami pietūs skiriami mokiniams, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo programą, bet tik tose mokyklose, kuriose maitinimas organizuojamas taikant savitarnos (pilno ar dalinio švediško stalo) principą sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka; (tame tarpe ir Ignalinos rajono bendrojo ugdymo įstaigose.)

nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. nemokami pietūs visose mokyklose skiriami mokiniams, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo programą (priešmokyklinukams) ir pagal pradinio ugdymo programą pirmoje klasėje (pirmokams).

Švediško stalo principo privalumai:

1.  Vaikai turi galimybę rinktis: pvz., tik daržovių ar vaisių salotas, tik sriubą ar tik mėgstamą karštą patiekalą, su garnyru ar be jo.

2.  Vaikai turi galimybę patys įsidėti maisto.

3.  Vaikai turi galimybę įsidėti tiek, kiek nori.

4.  Vaikai tampa savarankiškesni – patys įsideda maisto, priima sprendimą, ką nori valgyti, ir tai daro sąmoningai, niekieno neverčiami.

5.  Gerėja vaikų valgymo kultūra: galimybė rinktis bei skanus ir estetiškai patiektas maistas lavina vaikų skonį, padeda gerinti maisto vartojimo bei sveikos mitybos įpročius.

6.  Maloni aplinka, skanus maistas gerina vaikų socialinius įgūdžius – atsiranda pagarba maistui, jis mažiau švaistomas.

7.  Mažėja socialinė atskirtis: visi vaikai turi vienodą galimybę pasirinkti maistą, kartu valgyti ir bendrauti.

8.  Didėja atsakomybė už nesuvalgytą maistą, ugdomas maisto atliekų savitvarkos gebėjimas, nes vaikai pratinami savarankiškai sutvarkyti nesuvalgytą maistą: išvalyti maisto atliekas iš lėkščių bei atskirai jas sudėti į tam skirtas talpas, atskirai padėti nešvarius įrankius.

Ignalinos r. Dūkšto mokykloje nuo sausio mėnesio pradėtas taikyti dalinis Švediško stalo principas priešmokyklinio amžiaus vaikams ir 5-mečiams, kurie nuo ateinančių mokslo metų turės galimybę nemokamai pavalgyti pietus. Vaikai turi galimybę įsidėti maisto tiek, kiek nori: įsipilti sriubos, įsidėti daržovių ir salotų.

ŠVENČIŲ SŪKURYJE

Gruodžio 18 d. šventiškai pasipuošę jungtinės ikimokyklinio ugdymo grupės ir pradinių klasių mokiniai kartu su tėveliais bei kitais svečiais rinkosi Dūkšto kultūros centre į Kalėdinį renginį. Mokyklos tarybos pirmininkės Gražinos Urbonienės iniciatyva į renginį buvo pakviesti svečiai iš Visagino kūrybos namų su įtraukiančia pasaka "Penki raktai nuo stebuklingos skrynios". Pasakos veikėjai kvietė vaikus kartu ieškoti raktų ir padėti atrakinti Kalėdų senelio skrynią su dovanomis. Vaikai mynė mįsles, žaidė žaidimus, dainavo išmoktas daineles, šoko kartu su pasakos veikėjais, kol pavyko atrakinti skrynią. Po to deklamavo eilėraščius Kalėdų seneliui, kuris pasidžiaugė eilėmis ir įteikė dovanas. Vėliau sugužėjo vyresnių klasių mokiniai, kurie įsitraukė į nuotaikingus žaidimus, šoko drauge su renginio vedėjais.

Dėkojame aktyviems tėveliams už pagalbą organizuojant renginį, o renginio vedėjams už kūrybiškumą ir gebėjimą suburti bei sudominti skirtingo amžiaus vaikus. Kultūros centro darbuotojoms dėkojame už suteiktas patalpas ir šiltą priėmimą. Nuoširdus ačiū rėmėjams UAB „Dūkšta“ ir įmonei AB „Imeda“ už saldžias dovanas, kurios pradžiugino mokinukus. Gruodžio 20 d. klasėse vyko Kalėdiniai žiburėliai. Taip pat 5-10 klasių ir Vidiškių gimnazijos Dūkšto skyriaus mokiniai dalyvavo judesio terapijos užsiėmimuose su psichologe Vigita Rakauskiene. Puikios nuotaikos ir kupini naujų įspūdžių mokiniai neskubėjo išsiskirstyti namo. Kartu praleistas prasmingas laikas, tai geriausia dovana tiek jaunesniam, tiek vyresniam mokyklos kolektyvo nariui.

Mokyklos administracija.

 

Every drop counts

                                                                                                  

 

                                           “Every drop counts”

                        Projekto trukmė nuo 2019 -09-01 iki 2021-08-31

Nuostabi žinia jau ne pirmą kartą aplankė mūsų mokyklos bendruomenę. Rugsėjo pradžioje mes  sužinojome, jog laimėjome Europos Sąjungos finansuojamą tarptautinį Erasmus+ 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus mokyklų mainų partnerystės (KA229) projektą. Projektas tęsis du metus ir yra skirtas pagrindinės ekologinės problemos sprendimui – vandens netausojimui Europos šalyse.

Vanduo – svarbus ir nepakeičiamas gamtos turtas. Be vandens mūsų planetoje nebūtų gyvybės, nes visų gyvų organizmų medžiagų apykaitos ir egzistavimo pagrindas yra vanduo. Projekto tikslas – spręsti gamtosaugines problemas naudojant aktyvius mokymo metodus mokymosi motyvacijai kelti, tarptautinis ir tarpkultūrinis bendradarbiasvimas skatinant atsakomybės jausmą, sprendžiant globalias ekologines problemas bei kelti ir plėsti mokytojų dalykines kompetencijas. Projekto metu remiantis mokinių aktyvių ugdymo metodų patirtimi bus sukurtas vadovas mokytojams bei išleistas žurnalas ir video medžiaga apie mokinių mainų programą. Taip pat bus stengiamasi atsižvelgti į XXI a. klimato pokyčius, sukuriant mokymosi aplinką, kurioje mokiniai galės lavinti kritinį mąstymą kūrybiškai ir taip tapti aktyviais planetos piliečiais. Šį kart, šiame projekte bendradarbiaus mokyklos iš  6 skirtingų šalių. Projekto pagrindiniai koordinatoriai yra Čekijos Respublikos „Stredni prumyslovaskola chemichka Pardubice“ mokykla. Projekto partneriai Latvijos „Malpils  novada vidusskola“ mokykla, Ispanijos „ IES Virgen de Guadalupe“ mokykla, Lenkijos „Zespol Szkol Spolecznych Fundacji Edukacji „Fabryczna 10“ w Bialymstoku mokykla , Italijos „ I.I.S.VIA EMERY 97 (ex ITC  Calamandrei, ex IPS Stendhal)“ mokykla bei Ignalinos r. Dūkšto mokykla.

Taigi, spalio 15-19 dienomis mokyklos anglų kalbos mokytoja L. Drūteikienė bei biologijos mokytoja S. Petkūnienė lankėsi Čekijos Pardubice mieste. Apsilankymo metu visų dalyvaujančių mokyklų atstovai susipažino, pasidalino informacija ir susidėliojo veiklos planą.

Straipsnis atspindi rengėjų, bet ne Švietimo mainų paramos fondo, Europos Komisijos ar jos institucijų požiūrį, ir Europos Komisija neatsako už šios medžiagos turinį ir galimą panaudojimą.

Parengė anglų kalbos mokytoja metodininkė  L. Drūteikienė bei biologijos mokytoja metodininkė S. Petkūnienė.

 

DĖL REAGAVIMO Į PATYČIAS IR SMURTĄ MOKYKLOJE

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija parengė ir teikia Reagavimo į patyčias ar kitokį smurtinį elgesį mokykloje atmintinę. Atmintinės tikslas – mažinti patyčių ir smurto atvejų mokyklos teritorijoje ir už jos ribų, laiku užtikrinti veiksmingą ir koordinuotą mokyklose bendruomenės narių elgesį patyčių ir smurto atvejų metu.

Atmintinėje mokyklos darbuotojams pateikiama reagavimo į patyčias ar smurtą veiksmų seka, informacija mokiniams , ką daryti susidūrus su patyčiomis ar smurtu, paarimai tėvams, kaip kalbėtis su vaiku ir bendradarbiauti su mokykla.  

Ši atmintinė yra papildoma metodinė priemonė. Vieningi patyčių ir smurto atpažinimo ir reagavimo veiksmai gal padėti kurti saugią mokyklą, o suaugusieji gali ir turi stabdyti patyčias.

 

Mokyklos administracija