Ignalinos r. savivaldybės projekto „Lyderių laikas 2“ pristatymas mokiniams Ignalinos r. Dūkšto vidurinėje mokykloje

Narių vertinimas:  / 0
BlogiausiasGeriausias 

You need to upgrade your Flash Player

Joomla Slideshow


2013 kovo 14 d. mokykloje įvyko Lyderių laikas 2 projekto pristatymas dviejų pilotinių klasių (8, 10 ) mokiniams. Mokyklos projekto kūrybinė grupė ilgai svarstė, kaip įdomiai ir patraukliai pristatyti projekto tikslus ir uždavinius mokiniams. Pirmiausia mokinius suintrigavo užrašas ant klasės, kur vyko pristatymas, durų – „Aš galiu“, bei ant koridoriaus sienos priklijuoti užrašai „Lyderių laikas 2“.

 Atėję į klasę mokiniai išsigrupavo į grupeles pagal vaisių pavadinimus, todėl prie vieno stalo sėdėjo aštuntokai kartu su dešimtokais. 

Apie projekto pradžią Ignalinos r. savivaldybėje, jo eigą, veiklas, tikslus ir programą kalbėjo mokytoja Asta Urbanaitė. Vėliau kūrybinės komandos narė, direktorės pavaduotoja ugdymui Gražina Sobčikienė išmokė visus atsipalaidavimo žaidimo „Vasaros lietus“. Žaisdami mokiniai kartu su kūrybinės komandos nariais patyrė daug linksmų ir gerų emocijų.

 

Kūrybinei komandai buvo svarbu ne tik pristatyti projektą, bet ir sužinoti mokinių nuomonę. Mokiniai, dirbdami grupėse svarstė  kas yra lyderis, kokios jo savybės. Informacinių technologijų mokytojas Arvydas Vaickus mokinių grupelių pristatomas mintis apibendrino kompiuteryje ir visi iškart galėjo matyti multimedijos ekrane, kas jaunimui svarbiausia.

Mokiniai mano, kad lyderis - žmogus, kuris moka vadovauti, žinantis ko nori, pasitikintis savimi, paslaugus, drąsus. Lyderis  sugeba suburti žmonių grupę, visada kupinas idėjų ir pasiūlymų, dėl gero rezultato linkęs pasiaukoti, nebijo klysti, turi išsiskirti iš kitų, gerbiantis kitus.

Įdomių minčių mokiniai pažėrė atlikdami užduotį „Ramunės žiedas“. Ant žiedlapių jie rašė, kada jie pasitiki savimi. Mokytoja Jurgita Ragauskienė, vadovavusi šiai užduočiai, pasidžiaugė brandžiomis mokinių mintimis. Mokiniai pasitiki savimi kai su jais elgiamasi pagarbiai, žino, kad gali ir moka, yra saugūs, kai sulaukia aplinkinių palankumo, kai žino ko nori, ką daro ir kad tai daro gerai.

Kad nebūtų vien tik teorija, mokyklos socialinis pedagogas Aurelijus Kirkila pasiūlė mokiniams užduotį, ugdančią pasitikėjimą savimi. Prisistatant kiekvienas pasako savo vardą ir komplimentą sau iš savo vardo pirmosios raidės, pvz.: Aš Darius, aš esu darbštus. (Užduotis ugdo pasitikėjimą savimi. Turime išmokti atrasti savyje teigiamų savybių ir nebijoti jų pasakyti kitiems. Žaidžiant reikia stengtis surasti kuo labiau sau tinkantį apibūdinimą).

Kaip ugdyti pasitikėjimą? Ko jūs tikitės iš šio projekto?  Koks galėtų būti projekto pavadinimas?

Į šiuos klausimus atsakydami jaunuoliai rašė savo įspūdžius. Kiekviena grupė pristatė savo mintis žodžiu. Jaunimas tikisi iš šio projekto gauti patirties, informacijos, turiningai praleisti laiką, išsiugdyti pasitikėjimą savimi, gerų įspūdžių, įveikti baimes, platesnio požiūrio į viską, rasti bendraminčių. 

Pirmo projekto darbinio užsiėmimo pabaigą vainikavo linksma foto sesija.

Aš pasitikiu savimi kai ... žinau ką darau!

 

Asta Urbanaitė

Ignalinos r. Dūkšto vidurinės mokyklos mokytoja