Pradžia Naujienos

Prakartėlė 2017

Viso pasaulio krikščioniškose šalyse populiarios Kalėdų prakartėlės turi savo istoriją. Ankstyvieji III a. krikščionys pradėjo per Kalėdas inscenizuoti tvartelį Betliejaus oloje: Kristaus laikais visoje Palestinoje gyvulius laikė grotose. Taip prasidėjo prakartėlių tradicija. Visose kalbose šis žodis reiškia ėdžias (liet. – prakartas). Ilgus amžius ši tradicija buvo kartojama tik Betliejuje. Pirmąją gyvą prakartėlę Greccio Italijoje 1223 m. įrengė šv. Pranciškus Asyžietis. Pirmą skulptūrinę prakartėlę 12901292 m. sukūrė Arnolfo di Cambio Romos Santa Maria Maggiore bazilikoje. Vatikane Kalėdų eglė ir prakartėlė Šv. Petro aikštėje pirmą kartą pastatyta 1982 metais, paprotį įvedė popiežius Jonas Paulius II.

 

Prisimindami šią tradiciją ir kalėdinės nuotaikos vedini Dūkšto mokyklos mokiniai kartu su tėveliais ir mokytojais sukūrė tradicinių prakartėlių ir papuošė jomis Dūkšto Šv. Stanislovo Kostkosbažnyčią. Kviečiame atvykti į šventines mišias ir pasidžiaugti vaikų išradingumu, kūrybiškumu ir pasisemti šventinės nuotaikos.

 

Juk gerai žinome, kad vaizdiniai įstringa mintyse ir širdyje daug labiau nei žodžiai!

 

You need to upgrade your Flash Player

Joomla Slideshow


 

Julija Griškienė, Dūkšto mokyklos direktorė

 

Šviesuoliai 2017

Šių metų gruodį Ignalinos r. Dūkšto mokyklos 6 klasės mokiniai dalyvavo asociacijos „Gyvoji planeta“ organizuotame socialiniame kūrybiniame projekte „Šviesuoliai“.

                 Projekto „Šviesuoliai“ tikslas – mokyklinio amžiaus vaikų socialinių ryšių ir pilietiškumo ugdymas, istorinio paveldo vertinimas, susipažinimas su dorybėmis bei teigiamų nuostatų formavimas, akcentuojant kiekvieno žmogaus indelį į bendruomenę, jo vertę ir svarbą.

                 Projektą sudarė 4 etapai:

I. Pirmasis etapas: pažintis su jau žinomu ir nusipelniusiu Lietuvai žmogumi. Šiame etape mokiniai susipažino su Jono Basanavičiaus veikla ir kūryba.

II. Antrasis etapas: „Atrask šviesą šalia savęs“. Šio etapo tikslas – surasti savo aplinkoje, krašte žmogų taip pat taikingai nešantį gerą žinią, gerus darbus, gėrį, dorybingas vertybes kitų žmonių, bendruomenės, krašto labui. Dūkšto krašte yra tikrai nemažai tokių žmonių, tačiau mokiniai apsisprendė susipažinti su Ignalinos rajono savivaldybės socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriaus vedėja Natalija Truchina.

III. Trečiasis etapas: kūrybingumas. Pasirinkę mūsų kraštui nusipelniusį žmogų, mokiniai turėjo sugalvoti būdą, kaip jam padėkoti.

IV.  Ketvirtasis etapas: dėkingumo pamoka. Per šią pamoką mokiniai turėjo susitikti su šviesuoliu ir įteikti jam sukurtą padėką. Taigi, gruodžio 4 dieną į mokyklą atvyko Natalija Truchina. Ji papasakojo apie savo gyvenimą: kaip mokėsi Dūkšto mokykloje, apie savo studijas svetur ir begalinį norą grįžti į Lietuvą. Kuomet N. Truchina grįžo, ji dirbo Dūkšto bandymų stoties asistente, susilaukė dviejų vaikų, kurie taip pat mokėsi Dūkšto mokykloje ir sėkmingai baigė universitetus. N. Tuchina 1997 metais tapo Biomedicinos mokslų daktare ir nuo 2002 metų dirba Ignalinos rajono savivaldybėje. Pamokos pabaigoje mokiniai įteikė savo sukurtą padėką – plakatą, kuriame buvo pavaizduota Žemė, apjuosta žmonėmis ir gyvąja gamta, o viršuje buvo užrašyta padėka:  Ačiū, kad savo pavyzdžiu įrodėte, jog gimus ir augus kaime, užbaigus kaimo mokyklą, galima siekti savo svajonių bei mokslo aukštumų!!!

Po šios pamokos mokiniai aktyviai dalinosi įspūdžiais ir susimąstė,  ko jie patys nori iš gyvenimo, kokių tikslų sieks, kur mokysis, kuo nori tapti užaugę...

 

  

Pažink valstybę

Respublikiniame projekte „Pažink valstybę“ dalyvaujantys 8, 9, 10 klasių mokiniai  su mokytoja Audrone Tijūnėliene ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Gražina Sobčikiene dalyvavo vizite į Lietuvos Respublikos Aukščiausiąjį teismą, kur buvo apibendrintos projekto veiklos. Aukščiausiame teisme viešėjo 5 Lietuvos mokyklos iš skirtingų regionų, sprendusios įvairias teisėsaugos  problemas. Pirmiausia mūsų laukė įdomi ekskursija po Lietuvos Respublikos Aukščiausiojo teismo patalpas. Po to kiekviena mokykla išradingai pristatė savo darbą. Išgirdome įdomių idėjų, kurias pristatė mokiniai iš Molėtų, Visagino, Tauragės ir Šilutės. Mūsų mokiniai Deimantė Čeikauskaitė, Svajūnas Mažalskis, Vladislovas Sketerskis, Jekaterina Ščetilnikova ir Justinas Drabatas  vaizdingomis skaidrėmis, kurias parengti padėjo informatikos mokytoja Lina Ratkevičiūtė, pristatė projekto veiklas. Susitikime  Vilniuje mus pasitiko Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Baudžiamųjų bylų skyriaus teisėjai – Artūras Ridikas ir  Rima Ažubalytė, kurie susidomėję klausėsi  mokinių pristatymų, o po to įdomiai pasakojo apie savo darbą ir atsakinėjo į klausimus. Iš teismo rūmų visi išėjo pilni įspūdžių.

You need to upgrade your Flash Player

Joomla Slideshow


Padėk man padaryti pačiam

Edukacinis užsiėmimas „Padėk man padaryti pačiam“

Lapkričio 30 dieną Ignalinos krašto muziejuje vyko edukaciniai užsiėmimai „Padėk man padaryti pačiam“. Tai Lietuvos švietimo istorijos muziejaus parengta keliaujanti unikali edukacinė programa, kuri vyko specialiai vaikų darbui paruoštoje mokymo erdvėje. Projektą „Padėk man padaryti pačiam“ remia Lietuvos kultūros taryba.

Šia programa susidomėjo ir Dūkšto mokyklos pradinių klasių mokytojai ir mokiniai. Pagrindinis šios edukacinės programos tikslas buvo kūrybingos, laisvos ir savarankiškos asmenybės ugdymas.

 

Nors buvo pavargę po mokymo plaukti užsiėmimų Ignalinos baseine, tik įžengę pro duris vaikai nieko nelaukdami rinkosi jiems labiausiai patikusias priemones. Veiklos užteko kiekvienam – ir pirmokui, ir ketvirtokui. Labai smalsu buvo stebėti, kaip vieni vaikai pasirinko kūrybines užduotėles ir daugiau kaip valandą piešė, dėliojo, varstė, kiti pritūpė prie matematinių užduočių ir nepakilo, kol neatliko visko iki galo, treti bandė viską iš eilės, juos domino kiekviena priemonė, norėjosi išbandyti ir logines ir matematines ir kūrybines. Akivaizdu, kad vaikams svarbu turėti galimybę pasirinkti veiklą, dirbti ne tik grupėje, bet ir individualiai bei skirti darbui tiek laiko, kiek geidžia jų širdelė.

 

Pasinaudodami proga įsiamžinome prie Ignalinos krašto muziejaus gimtadienio stendo.

 

Dėkojame Ignalinos krašto muziejui ir projekto organizatoriams už prasmingai praleistą laiką ir unikalią galimybę susipažinti su žinomos psichologės ir pedagogės  iš Italijos Marijos Montessori (1870-1952) priemonėmis ir darbo metodais.  

 

Mokyklos direktorė Julija Griškienė

 

 

 

You need to upgrade your Flash Player

Joomla Gallery


Ir patys pasirodėme, ir apie kitus sužinojome

Šių metų lapkričio 23 dieną Visagino „Gerosios Vilties“ progimnazija  surengė respublikinę bendrojo ugdymo mokyklų 1-8 klasių mokinių konferenciją ,,Tautinis kostiumas

jungia skirtingas kultūras“. Konferencijos tikslas – analizuojant mus supantį pasaulį, skatinant aktyvų mokinių bendravimą ir bendradarbiavimą bei tenkinant jų saviraiškos poreikius, žadinti mokinių norą pažinti, puoselėti, saugoti tautinę kultūrą, ja didžiuotis.

   Į šią konferenciją buvo pakviesta ir mūsų mokykla. Pristatymą kurti suskubo rusų kalbos mokytoja Gražina Sobčikienė su savo 5 kl. auklėtiniais ir lietuvių kalbos vyr. mokytoja Jolanta Purvinskienė su 6 klasės mokinėmis. Kad nebūtų visiems nuobodu, buvo sugalvota parodyti inscenizaciją apie lietuvių liaudies drabužius. Skaitant pranešimą,  buvo „gyvai“ rodomi tautiniai drabužiai, įterptas meninis tekstas apie kraičio skrynią, o taip pat šokis „Oira“. Visi susidomėję stebėjo pasirodymą.

                  Kitų mokyklų mokiniai skaitė pranešimus apie Lietuvos regionų – Aukštaitijos, Dzūkijos, Žemaitijos ir Mažosios Lietuvos – tautinius kostiumus. Taip pat buvo puikių pranešimų apie kitų tautų tautinius drabužius: lenkų, totorių, ukrainiečių. Girdėjome totorių dainą,  matėme ukrainiečių tautinį kostiumą. 

                         Nors mūsų mokiniai tokioje konferencijoje dalyvavo pirmą kartą, pasirodė puikiai. Ir patiems patiko, ir apie kitus daug sužinojo.   

 

Lietuvių k. vyr. mokytoja J. Purvinskienė ir rusų k. mokytoja G. Sobčikienė 

You need to upgrade your Flash Player

Joomla Slideshow